آگاهی مسلمانان منطقه و بیداری اسلامی

آگاهی مسلمانان منطقه و بیداری اسلامی

آگاهی مسلمانان منطقه و بیداری اسلامی

بشیر خالقی

تحولاتی كه در خاورمیانه روی داده به خوبی گویای این حقیقت است كه دیگر جوانان، اقشار تحصیل كرده و نخبگان زیر بار زور نمی روند. آگاهی در میان مردم به وجود آمده است و از همین رو قبول نمی كنند كه حاكمی فرعون وار كه به نوعی عامل آمریكا و صهیونیسم نیز است، چندین دهه بر آنها حكومت كند.

 

بالاخره مردمان این كشورها مسلمان هستند و به این موارد توجه می كنند. گرچه طرفداران طاغوت این موارد را می بینند اما نمی خواهند خواست مردم را قبول كنند چراكه تحقق خواست مردم به نفع آنها هم نخواهد بود.

 

به عنوان مثال همه می دانند كه حاكم لیبی رفتنی است و مقاومت وی تخریب ایجاد می كند و منجر به كشتار مردم كشور لیبی می شود كه البته این اوج قساوت قلب است، اما نمی خواهد از سمت خود دست بردارد. مردم هم این موارد را متوجه می شوند و حاكمان این كشورها باید بفهمند كه مردم هم آنها را نمی خواهند نه اینكه این حاكمان مقاومت كنند و مملكت را به ویرانی بكشند تا خودشان بر سركار باقی بمانند.

 

الان هم حاكمان این كشورها فهمیده‌اند كه اگر به صورت فرسایشی عمل كنند می توانند همچنان بر سر كار باقی بمانند و البته این موضوع نیز در بلندمدت به نفع مردمان كشورهای عربی نخواهد بود. برای حاكمان این كشورها هم به هیچ وجه مهم نیست كه چه تعداد از مردم یك كشور كشته می شوند. این هم از آن روست كه چنین حكومت هایی به جای مردمی بودن دست نشانده نظام های استكباری هستند.

 حكومت های این كشورها موروثی است و البته هم برایشان بسیار سخت است كه بعد از چند دهه حكومت كردن تحت حاكمیت خود را به شخص دیگری واگذار كنند اما به طور كلی این تحولات را مثبت ارزیابی می كنم چراكه دلیل آن بیداری و آگاهی مردم است ضمن اینكه برگزاری اعتراضات مردم كشورهای عربی بعد از برپایی نمازهای جمعه و مراسم دینی نشان می دهد كه آنها نسبت به اسلام هم تعصب دارند.

 اما در مقایسه این اتفاقات با انقلاب اسلامی ایران در سال 57 می بینیم كه در انقلاب اسلامی ایران ما رهبری چون حضرت امام(ره) را داشتیم كه الان متوجه اهمیت حضور ایشان در پیروزی انقلاب اسلامی می شویم. در آن زمان همه می دانستند كه حضرت امام به فكر خود نیست و برای مردم حركت كرده است و متأسفانه در حال حاضر این مسئله را در كشورهای عربی منطقه می بینیم كه نهضت و قیام آنها رهبری ندارد. با این وجود امیدواریم كه خدا مردمان این كشورها را در ادامه راهشان موفق كند چراكه جوانان این كشورها هم برای آینده خودشان و سرافرازی خود قیام كرده‌اند كه باید دست به دست هم دهند تا به پیروزی برسند.

 




:: موضوعات مرتبط: بیداری اسلامی , ,
:: برچسب‌ها: آگاهی مسلمانان منطقه و بیداری اسلامی"بشیر خالقی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : محمد احمدی
تاریخ : پنج شنبه 7 شهريور 1392
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: